Mina Sidvisningar

fredag 9 november 2012

pysselrum och hemkokt kola

Jag har ju inte visat er mitt pysselrum. Kanske har nämnt det? Här kommer det i alla fall bilder från hallen på övervåningen. Ett litet utrymme som bara var ett genomgångsställe förut har nu blivit en ljust och fint pysselrum för mig. Simon har ju sitt bio-rum ;)


 Så himla skönt att ha allt på ett ställe och framplockat hela tiden, bara att sätta sig och scrapbooka när man som helst känner för det. 


Idag har jag kokat kola, och Lyckats :)
 Inte för hård, inte kletig utan alldeles perfekt, så Nöjd. Receptet kommer från "Pärlans konfektyr", det stod om det i Lantlivs jul och pysseltidning, samma morgon som jag läste detta var dessa tjejer och sin hemkokta kola med på nyhetsmorgon. De påstår att hemligheten är att man kokar upp glykos och socker i en gryta och smälter resterande ingredienser i en annan. Vet ej om det är så, men denna gången blev det bra i alla fall, får se om ja lyckas lika bra nästa gång. . . . 

1 kommentar:

  1. Kolan va jätte god! Men mitt biorum är nog finare än ditt pysselrum! ;)

    SvaraRadera