Mina Sidvisningar

måndag 27 december 2010

Julafton

På Julaftons morgon vaknade jag tillsammans med Simon och Zimba hos Simon. Vi åt god tomtegröt till frukost och öppnade sedan några julklappar. Zimba gillade julgranen bäst.


Lagom till Kalle Anka åkte jag till mina kusiner, familjen Otter. Även deras julgran tog jag och Simon med från Tveta-skogen, en gran i det tjockaste laget, tur de har stort hus. När Kalle var slut och hela släkten på plats var det dags att äta. Jag är inte så förtjust i julmat, men köttbullarna och ägghalvorna är goda i alla fall. Och min specialbeställda potatisgratäng förstås, tack för den Mormor. När alla var mätta och belåtna dröjde det inte länge innan tomten kom och kikade in genom de stora fönstren. Äntligen tyckte alla barn. Vi var många personer så det var ett berg av klappar.
 
 
 
Jag fick många bra klappar, bla...två av Leilas kok-böcker, pysselböcker, raggsockor, kläder, presentkort, ljusbricka, en mössa, ett dans-spel till kineckt. Jag fick även en bok av mormor som hette -Hej mitt barnbarn, här är mitt liv, en självbiograf att fylla i. Superkul, tycker jag! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar