Mina Sidvisningar

söndag 20 maj 2012

Harnäs

Igår vid tvåtiden åkte vi till upp till Harnäs, jag, Simon och Marcus. Det är mycket målning som ska göras nu. Altanräcket är färdigt, så det ska målas två gånger och alla stugor ska målas en gång. Även alla fönster ska vi skrapa och måla. Vi har en del timmars målande framför oss. Innan midsommar har vi satt som mål att det ska vara klart, bara vädret är på vår sida så fixar vi det. 

Vi målade och bara hade det gött under dagen. Mamma kom upp när hon slutade jobbet och började sy gardiner ner till storstugan. På kvällen blev det grillning och kortspel med fina personer. 

Vi sov kvar där och ja sov hur bra som helst. Jag längtar till sommaren, då vi faktiskt kan flytta dit om vi vill. Så härligt! 
  
Här kommer några bilder från helgen. . . . 


 Stentrappan har min gammelfarfar Albert gjort en gång i tiden.







 Även Zimba var med, han ska få gå lös där, men denna gången fick han va i selen. Nästa gång vi sover över där ska han få springa fritt. 


2 kommentarer:

  1. Åh va härligt med stuga! Jag vill också ha!! ;)
    Gillade altanräcket...snyggt!

    SvaraRadera