Mina Sidvisningar

tisdag 1 maj 2012

Bröllop

För några veckor sedan berättade Simons storasyster Malin och hennes Henrik att de ska gifta sig i September. Och jag fick äran att göra alla inbjudningskort. Superkul, tyckte jag! :) 

Vi handlade hem material och Malin bestämde hur hon ville att de skulle se ut, det är inte det lättaste, finns så otroligt mycket roligt och fint att göra. 

 Jag började stämpla alla hjärtan med svart färg och svart embossingpulver på.
 Hjärtana klipptes sedan ut med en hackig sax och kanten doppades i svart stämpeldyna för att få de se lite gammalt ut. Även mörkgrönt papper klipptes i fyrkanter.

 Efter det limmades dessa ihop och var klara 
för att fästas på kortet. 

 Men före det limmade jag på en spets. . . . 

 Stämplade och skrev mitt namn bakpå korten. . . .
 textade på framsidan av korten. . . . 

 skrev ut texten som skulle vara inne i korten, klippte ut dem med samma sax som hjärtana och gjorde kanterna svarta. . .

 De limmades sedan in i korten och hjärtana klistrades på.
  
Som pricken över i, blev det en lila liten "plupp" ute i kanten som även fungerade som stängning av kortet. 

Slutresultatet ! :) 
 



Postat och klart ! :)

1 kommentar: