Mina Sidvisningar

onsdag 6 juli 2011

Ja säger bara Erikshjälpen

Idag har jag massa nya saker att visa er. Allt är från Erikshjälpen. 

 
Den här vit/rosa trasmattan hittade mamma när hon var där och tyckte att den skulle passa bra på altanen. Men jag tyckte att den var för fin för det så den fick ta plats inne istället.


En "silverbricka" köpte mamma med också. När jag slutade jobbet åkte jag dit och hittade en annan lite "silvergrej" som jag ställde ett blockljus på. 

Det blev några glasgrejer också. Fyra jättesöta små fat med fyrklöver på. En vas och en liten kanna som ska fyllas med vaniljsås när det serveras rabarberpaj. 


När jag kom hem efter jobbet hade Simons mamma varit på erikshjälpen och fyndat lite också. Av henne fick jag en superfint fat, (blir nog ett kakfat) och en lite gullig skål.

Roligt med så många nya saker!!

Zimba fick ligga i dörröppningen och kolla in alla bilar som åkte förbi, det tyckte han va kul.


2 kommentarer:

  1. Ja, mattan passade ju fint i rummet....blev mycket "nygammalt" idag!

    SvaraRadera
  2. Har oxå fyndat på erikshjälpen idag :-)

    SvaraRadera