Mina Sidvisningar

torsdag 13 januari 2011

Kaloribomb!

På Söndag fyller Simon 22 år, då blir det kalas. Så ikväll har jag bakat Rocky road brownies. De blev supergoda!
Till grundsmeten behövs följande:

  • 350 g mjukt smör

  • 6 dl strösocker

  • 3 dl kakao av god kvalitet

  • 1 dl ljus sirap

  • ½ tsk salt

  • 6 st ägg

  • 3 dl vetemjöl


  • Till glasyren behöver du:
    • 3 dl vispgrädde
    • 1 dl mjölk
    • 1 dl ljus sirap
    • 400 g mörk kvalitetschoklad 70 %
     Toppingen består av:
    • påse dumlekola  
    • 2 dl salta jordnötter
    • 2 nävar mini-marschmallows

    Perfekt för ChokladÄlskaren kan jag lova!
    Ät och njut!

    3 kommentarer:

    1. Ja, det vill jag lova var en riktig kaloribomb.... inget för bantare precis!

      SvaraRadera
    2. Hjälp vad mkt goda onyttigheter i en och samma kaka!!! =)

      SvaraRadera
    3. Kan du utveckla receptet lite mer...tid, grader o så...kan maila mig på fb kanske...??

      SvaraRadera