Mina Sidvisningar

lördag 9 oktober 2010

Ullared

Fredag morgon 05.30 lämnade vi Säffle för resan mot Ullared. Det var jag, mamma, Cissi (mina kusiners mamma) och Lena (Cissis mamma) som åkte iväg på en tvådagarstripp.
 















Vi stannade efter vägen och åt den medtagna frukosten, som smakade bra.                                
                                                                                                       


Vi närmar oss Ullared !! Alltid lika kul att se den skylten. Då börjar man ta på sig skorna, sätta sig ordentligt och kolla igenom väskan så allt är med.... pengar, telefon, vattenflaska & shoppinglistan!

 Jag och en överfull kundvagn, vi hade ännu inte gått igenom alla avdelningar.

Cissi prova stolt sin nya skiddress, fast nöjdast var hon med den snygga skinjackan! Vi övernattade 8 km bortanför varuhuset, i en skola som var ombyggd till ett vandrarhem, ett helt ok ställe! :) 

Vi stod åter beredda med en varsin kundvagn 06.30 utanför varuhuset på lördag morgon, redan då var det kö.


På hemvägen fick vi som vanligt trängas bland de gula påsarna fyllda med fynd.


14 påsar fyllde jag och mamma tillsammans. Rekord för oss tror ja!
Bamse var naturligtvis nyfiken på våra inköp och ville vara med när vi packade upp.

Tack för en Trevlig resa !!

2 kommentarer:

  1. Du har inte funderat på att bli journalist???? Vi hade verkligen jättetrevligt och du har fångat det såååå braaaa! Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Det är så roligt att läsa din blogg Malin! Blev en hel del i Ullared ser jag....men lite jobbigt är det väl ändå!

    SvaraRadera