Mina Sidvisningar

torsdag 7 april 2011

Ullared

7.00 lämnade Mamma, Ulla och jag Säffle för två dagars shopping i Ullared. Två gånger om året gör vi denna utflykt, mycket trevligt.
9.00 stannade vi för att äta frukost.
Runt 11.00 var vi äntligen framme i Ullared, en heldag inne på Ge-kås väntar nu..
Man måste ta en paus för att fylla på med lite mat mitt i all shopping. De har ju byggt en restaurang på övervåningen, jätte god mat serverades där. Lite likt IKEA faktiskt, fast mycket godare, tycker jag.
Chillikryddade kycklingspett, klyftpotatis och mangosås, till efterätt åt jag jordgubbscheescake. MUMS!
Vi sov över på campingen och på kvällen när varuhuset stängde åkte vi till vår stuga och fick då besök av Ulla dotter Angelica, Tommy och lilla Mitzy.Vi shoppade även några timmar på förmiddagen idag, vi avslutade vår vistelse i Ullared med lunch inne på Ge-kås.
 På hemvägen körde vi lite fel, men tur i oturen så hamnade vi i närheten av Ullas andra dotter Veronica i Gerlesborg. Så vi tog en tur och hälsade på henne också.
Även denna resan fyllde vi bilen med en massa gula påsar.

En mycket trevlig resa har vi haft ! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar